MS'80 (Break)

Tussen 1981 en 1985 zijn 140 elektrische treinstellen door BN gebouwd voor inzet op snellere stoptreinen.

Echter rijden deze treinen al sinds het begin vooral IC-treinen.

Daarom werden tussen 1992 en 1995 de tweedelige stellen verlengd tot driedelige stellen, omdat het aanzetvermogen hoog was waren de treinstellen nog snel genoeg voor IC-diensten ondanks de extra tussenbak.

Sinds 2009 worden deze treinstellen gemoderniseerd, omdat er nog altijd geen airco in deze treinen zit rijden ze niet op lange IC-verbindingen.

Naast België rijden deze treinen ook nog in het Afrikaanse land Marokko bij ONCF.

Interieur

355 (gemoderniseerd) - Liège-Guillemins - 07-07-2020

Klik op de foto voor meer foto's.

Exterieur

De 307 staat in Liège-Guillemins (Luik-Guillemins) onderweg als L-trein naar Landen.

©Mattias Train, 27-08-2017

Treinstel 401 halteert in Liège-Guillemins (Luik-Guillemins) onderweg als 'IC' van Hasselt naar Visé (Wezet) en Maastricht.

©Mattias Train 27-08-2017