MS'80 (Break)
Tussen 1981 en 1985 zijn 140 elektrische treinstellen door BN gebouwd voor inzet op snellere stoptreinen.
Echter rijden deze treinen al sinds het begin vooral IC-treinen.
Daarom werden tussen 1992 en 1995 de tweedelige stellen verlengd tot driedelige stellen, omdat het aanzetvermogen hoog was waren de treinstellen nog snel genoeg voor IC-diensten ondanks de extra tussenbak.
Sinds 2009 worden deze treinstellen gemoderniseerd, omdat er nog altijd geen airco in deze treinen zit rijden ze niet op lange IC-verbindingen.
Naast België rijden deze treinen ook nog in het Afrikaanse land Marokko bij ONCF.
Interieur
Exterieur
De 307 staat in Liège-Guillemins (Luik-Guillemins) onderweg als L-trein naar Landen.
©Mattias Train, 27-08-2017
Treinstel 401 halteert in Liège-Guillemins (Luik-Guillemins) onderweg als 'IC' van Hasselt naar Visé (Wezet) en Maastricht.
©Mattias Train 27-08-2017