ICRmh

Vanwege het falen van de bekende Fyra V250 treinstellen, moest NS met ander materieel op de HSL gaan rijden.

Zo rijden sinds 2013 oude ICR(mh)-rijtuigen die tussen 1980 en 1982 en tussen 1987 en 1988 gebouwd zijn samen met Bombardier 186 locomotieven over de hogesnelheidslijn als IC Direct, Intercity en IC Brussel.

Deze combinatie haalt een maximale snelheid van 160 km/h, dit is redelijk traag voor een hogesnelheidslijn.

De verwachting is dat deze relatief onbetrouwbare combinaties binnen enkele jaren door ICNG-treinstellen met een maximale snelheid van 200 km/h vervangen gaan worden.

Exterieur

De 186 118 staat met een ICRmh-9 en achterop de 186 114 in Tilburg, te wachten op vertrek als intercity naar Den Haag Centraal.

©Mattias Train, 20-10-2018

NMBS 2811 + NS ICRmh-6 + NMBS 2808 staat in Rotterdam Centraal, onderweg als intercity van Brussel Zuid naar Den Haag HS.

©Mattias Train, 18-03-2018