BR 425

In 1999 zijn door Siemens en Adtranz/Bombardier 148 vierdelige elektrische treinstellen voor de inzet als S-bahn en Regionalbahn gebouwd.

Deze niet al te luxe treinstellen hebben een topsnelheid van 140 km/h of 160 km/h.

Ze kunnen snel optrekken en aftrekken waardoor ze vooral rondom steden erg handig zijn.

Deze treinstellen rijden door heel Duitsland, door privatisering van lijnen verdwijnen ze ook van steeds meer lijnen vanwege het ontbreken van goede stoelen, wifi en stopcontacten.

Interieur

Krefeld Hohenbudberg-Chempark

Stoelen 2e klas

©Mattias Train, 22-02-2020

Krefeld Hohenbudberg-Chempark

Klapstoeltjes

©Mattias Train, 22-02-2020

Exterieur

De 425 021-3 komt met een soortgenoot Herzogenrath binnengereden, onderweg als RB 33 naar Aachen Hbf.

©Mattias Train, 10-08-2019

De 425 558-4 verlaat samen met een andere 425 station Aachen West, als RB 33 naar Duisburg Hbf, het achterste treinstel reed naar Heinsberg(Rheinl.)

©Mattias Train, 10-08-2019

De 425 577-4 en 425 579-0 staan in Aachen Hbf, te wachten op vertrek als RB 33 naar Duisburg Hbf en Heinsberg(Rheinl), aan de andere kant staat een setje Dosto als RE 9 naar Siegen Hbf.

©Mattias Train, 10-08-2019

De 425 056-9 komt Krefeld-Hohenbudberg Chempark binnengereden, onderweg als RB 33 naar Aachen Hbf.

©Mattias Train, 22-02-2020